BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

May 31, 2010

rezeki baju terbalik

mak dan ayah aku kata,,orang tua-tua kata,,


kalo pakai baju terbalik maknanya nak dapat rezeki banyak tau


kisah nya bermula begini,,


waktu tengah bersarapan sama2 semalam..


yela,hari Ahad kan..semua tak sekolah,,sempat la bersarapan sama2


tengah makan tu bapak aku cakap kat mak aku


"tukang masak kita pakai baju terbalik la hari ni"


semua pakat duk bergelak sakan...


pastu bapak aku sambung"nak dapat rezeki banyak kot hari ni"


dalam hati aku,,eiii,,ni kepercayaan karut ke ape..percaya sangat benda2 camtu


tapi aku cakap dalam hati jela..biasala,,pagi2 memang tak berapa rajin nak bercakap


tak lama lepas tu,,,mak aku pulak bising


"eleh,,cakap kat orang,,dia pun 2x5 je"


ea eh,,pehal mak aku ni..


tiba2 je


rupa-rupanya bapak aku pun sama je pakai baju terbalik jugak..hahahha


pehal hari ni dua2 pakai baju terbalik ni?


nampak sangat tak mandi lagi...


pastu bapak aku pun cakap"dua2 pakai baju terbalik ni mintak2 la rezeki hari ni masuk"





tapi kan,,aku rasa betul jugak kot kata2 orang tua tu


sebab,,memang semalam pelanggan kat kedai tak putus2


alhamdulillah...


tapi korang jangan percaya pada baju tu


korang kena percaya bahawasanya rezeki itu sememangnya dari Allah S.W.T


kejadian baju terbalik itu mungkin hanya satu kebetulan


tak pun,,itu sebagai petanda awal


petanda awal bukan la kepercayaan karut kerana Allah juga mengurniakan ilham kepada manusia


jadi,,kejadian baju terbalik itu mungkin la petanda awal yang Allah anugerahkan kepada keluarga kami agar bersemangat untuk meneruskan mencari rezeki


kami bersyukur di atas rezeki tersebut


tapi kesian kat adik aku


ramai sangat orang kat kedai sampai dia dihantar pulang ke asrama sangat lewat


waktu last tuk masuk asrama pukul 6 tapi pukul 6.30 baru bapak aku pergi hantar...


nasib baik guard bagi masuk...hihihi




nampak tak gambar ape tu?

warga UUM tau la bas ape dalam gambar tu..hahahah

itu la gambar bas UNIC yang membawa kami ke kelas hari2

ha,,ni gambar bas UNIC parking depan kedai aku

cam teruja lak dapat tengok bas universiti di musim cuti ni..

sempat gak aku berborak ngn uncle yang indian tu(x ingat nama uncle tu ape)

hahahahha...


2 comments:

erah said...

jau, die tahu mu rindu kt uum. sbb tu gi parking dpn kdai mu HAHAHA =P

jau said...

tu ah..terkesima aku tau
padahal niat aku yg sebenar nak borak2 ngn dak2 matrik yg dlm bas tu...hahahah