BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

May 27, 2010

mesyuarat kenduri

korang pernah dengar tentang mesyuarat kenduri?
aku tak penah dengar pun wei
ni tradisi orang perak kot
lebih tepat orang kampung kat gerik ni ha
semalam ada kawan bapak aku jemput pergi mesyuarat kenduri
aku yang jakun ni pun sibuk la nak ikut
nak jugak tengok macam mana mesyuarat nya
ada siap minit mesyuarat ke ape kan
kat kelantan mana ada orang buat mesyuarat untuk kenduri kendara
tuan rumah ajak pergi buta kerja je terus
no meeting2 or pre-kenduri..

rupanya,,mesyuarat ni adalah untuk berbincang tentang kenduri yang akan diadakan
nak bahagi-bahagikan kerja la kot
aku pun xpasti sebab aku tak ikut serta pun dalam meeting tu
bapak aku pun duk jauh je dari orang meeting
bapak aku cakap,"tah,,tak tahu nak masuk macam mana,kita xbiasa mesyuarat2 nih..untuk kenduri pulak tu.laen la kalo mesyuarat kat skola,tu papa tahu la." hahahahh..jadi macam rusa masuk kampung pulak bapak aku

sebelum mesyuarat

sajian untuk para tetamu

mak cik tuan rumah tu kata sepatutnya tak payah bagi makan pun
tapi sebab beliau lama tak buat majlis makan2
so,beliau jamu la orang kampung
mulia sungguh hati mak cik
saya yang tiada sumbangan pun dapat merasa
bawak perut je pun.sangat tidak susah ke mesyuarat kensuri...hahahha
tapi kena pakai baju kurung tau
korang jangan nak buat pelik
tapi aku rasa aku je paling cun dan ayu semalam
bukan maen aku melaram
skali kat majlis tu cuma ada warga tua je
aku adalah warga yang paling muda dan menawan..kah3
ooo,,mesyuarat adalah di waktu malam..lepas maghrib..harap maklum

another story,,
geram betol aku waktu nak transfer gambar ni
boleh plak konfius mana satu wayar tuk transfer gambar
ok,,ini benda2 kamera punya




yang ni ada 2 fungsi
1)bila wayar tu sahaja disambung pada kamera, dia akan akan berfungsi sebagai pemindah gambar dari kamera

tapi...

2)bila kepala USB disambung ke kepala yang besar tu,,dia akan jadi charger kamera


sambung camni,,jadila charger kamera

bila aku nak transfer gambar dari fon pun,,aku mula mencari charger fon
lupa plak charger fon tidak mempunyai dual function cam kamera punya




yang ni baru la alat tuk transfer gambar dari fon
pening aku..ish
kan bagus kalau fon punya charger pun ada dwifungsi..geram betol

ok...aku cuba ingat sekarang
fon punya kuno sket
satu alat=satu fungsi
kamera moden sket
ada dua fungsi
ok..ok

stress aku penuh wayar duk berselirat dalam beg
fon punya la,laptop punya la,kamera punya la
tah ape-ape la lagi
kalau semua guna satu charger kan bagus..
kan..kan?

p/s:kalo korang ada masa,,layari laman web Kotex.com.my – Membantu mengenali tubuhmu, hidupmu dan dirimu! untuk mengenali diri kita..bagi kaum lelaki,,anda tidak boleh bersifat ignorant terhadap pesanan ini..ko nampak je kotex,,tros pikir ni tuk perempuan je..tidak2..sangat banyak info..sila la rajunkan diri baca..lagipun,,encik lelaki,,nanti korang akan ada anak perempuan dan isteri perempuan..anda juga perlu tahu tentang perkara sebegini.web ini bukan jual tuala wanita la,,info tentang mitos pasal akil baligh,perihal tubuh kita,,bukan setakat perubahan pada tubuh wanita tapi pasal lelaki jugak,pasal kanser dan banyak lagi..sila rajinkan diri untuk jenguk web tersebut untuk kesejahteraan bersama..=)










2 comments:

Loyar Lawa said...

neyh dh jadi 2 kesah dh neyh...huhuu... ai cece ayu dn menawan sekali semua orng tua...wawawa

jau said...

tau xpe..xtau plak aku meeting nya xde org muda...
len kali xmo ikut dah