BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

May 11, 2010

cerita terkumpul

ini cerita semalam..
konon2 nak taip d tempat kejadian alang2 dapat guna wifi tempat tersebut
malangnya,,aku xmahir guna internet dlm fon,,
aku tangguhkan hasrat tuk menaip sehingga hari ini
dimanakah tempat kejadian?
main place is matrik perlis..subplace are jitra,,kangar dan juga sepanjang perjalanan dari gerik ke perlis and vice versa..hahaahah


ini tempat kejadian utama

1)Asif bin Muhammad Ridzwan Affendi
haaa,,ni cucu kedua atuk sedara aku yg duk kat jitra tu..Asif adalah anak kak mimi..tengok,,pendek je kn nme baby tu..ni la akibatnya bila nama ayah dh ckup pnjg,,so,,nama baby kena la pendek,,kalo x,xmuat la bila nk isi borang apa2 yang ada petak..hahha..tapi nama ni agak kontroversi ye dikalangn warga UUM..wahai rakan2 law sekalian,,cmne aku nak ajak korg g umah atuk sedara aku nnt bila ada si kecik Asif ini???

2)Panas gilak!!!
sumpah Kedah and Perlis memang panas gila..Ya Allah,,nak tido malam pun xslesa..panas yang amat..waktu pagi pun xsejuk..korang bayang la mcm mne panasnya..maunya xpanas,,37.8 darjag celcius!!!macam suhu orang demam..buka aircond pun dah xrasa dalam kete..peluh pun boleh perah..panas..panas..panas...

3)pendaftaran matrik
ramai nya orang!!!sampai jem jalan..dalam 2000 orang student matrik perlis mendaftar semalam..lame btol nak tggu turn adik aku..time aku sampai tu baru nombor 3ratus lebih..no giliran adik aku 1089..sepanjang menunggu tu,,banyak pemerhatian yang ku buat..
kita dapat bezakan antara budak yang dah biasa duduk asrama ngn budak yg baru 1st time tinggal umah or berpisah dari famili..
kita jugak boleh nampak gaya parents yang dah biasa anta anak ke asrama mahupun pusat pengajian tggi berbeza dengan gaya ibu bapa yg datang anta anak sulung o parents yg baru 1st time anta anak ke pusat pengajian tinggi..
kita juga boleh nampak bezakan yang mana orang bandar,,yang mana orang kampung..
dan dapatan dari pemerhatian yang paling utama adalah orang kelantan masih memonopoli di mana2 sahaja...memang ramai gila orang kelantan dan terengganu yang masuk matrik Perlis tu..memang xsah kalo xdengar loghat kelantan..hahaha..Kelantanese xkan hilang di dunia..

tengok kat blkg tu..ramai gila orang..ini muka sudah penat menunggu

4)mulia x?
ha,,bila adik aku dah dapat bilik,,ktoerg pegi la anta barang2 dia..jauh gila kena berjalan..dah la blok dia hujung skali..duk tingkat 4 plak tu..berpeluh ketiak nak boleh sampai..disebabkan adik aku ni 1st time berpisah dari rumah,,semua orang risaukan dia..cadar pun mak aku suh kteorg pasangkan..pastu abg aku duk bising suruh aku n akk aku hang kan baju2 adik aku..adik ak dah umo 18thn..blh je dia buat sendiri tapi kteorang je riso lebih,,so,,aku pun mengoffer diri hang kan baju2 kurung beliau..abang aku pun tolong simpan barang2 adik aku dalam almari..hai..rasa mulia plak kami sebagai kakak n abang buat benda2 tu semua..hahah..dulu aku masuk MRSM wkt Form 1 xde la plak layanan cmtu skali..padahal aku lagi la kecik time tu..dulu,parents aku tolong pasang cadar je,,tu pun sebab cadar tu ketat gila,,bila pasang je,,tilam jadi macam perahu(melengkung)..barang2 laen,,pandai2 la unpack sendiri..untung la adik aku yg ni..ramai gila yg concern..

setelah dikemas


5)Racing
waktu dalam perjalanan balik ke rumah,,bapak aku blh plak maen racing ngn kereta pajero..time tu dh 6p.m lebih..bapak aku ngntuk agaknya..lepas potong lori,,ada kereta pajero kt belakang nak potong kereta kteorang .bila pajero tu cuba potong,, bapak aku bawak lagi laju..aku agak bapak aku sengaja xnk bg pajero tu potong..hahahah
xlama lepas tu,,si pajero try nak potong lagi,,pastu bapak aku pun slowkan je la kereta...hak3..boleh plak maen2 racing2 kt jalan yang cam ular kena palu tu..menakutkan..teroleng-oleng kteorg nih..

6)pengakuan exclusive
sampai je kt umah semalam,,papa aku cakap "xpenah lagi anta anak rasa sedih macam ni sekali"..hahahha..bapak aku sedih wei anta adik aku g matrik..wow!!!bapak aku sedih la sebab waktu kteorg keluar makan pun,,dia makan nasik kosong ngn ayam je..tu pun sikit je..xlalu kot..lagipun adik aku yg ni makan ikan n ayam je..sayur n buah memang dia xmakan lgsung..tambahan pula,,dia xpenah duduk asrama kan,,risau la dia xde kawan or kena buli..lagipun adik aku yang ni jenis pasif sket..dia bukan jenis huha huha cm kteorg yg laen..bapak aku takut dia duk pendam bila ada masalah..hmmm,,

yang tengah tu la watak utama dalm cerita ni

ni jela cerita2 nya..xlarat nak taip..
ada sedikit cendehati tuk korang
nah..


nampak x tu?formula addmaths la wei...




tengok di dada beliau..memang fanatik..




ramai gila tukang hantar..




kami susun langkah untuk meninggalkan bumi perlis



bye dayah..belajar elok2



ni ikon tukang antar..xpernah miss menghantar orang

No comments: