BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

May 21, 2010

cerita budak sekolah

mula-mula aku perkenal watak dulu
1) Jo si keding
2)Aiman si debab
3)Haikal si kenit
ketiga-tiga mereka adalah adik lelaki aku(nak jugak explain mereka laki..hahah)

balik je dari sekolah pukul 12 tengah hari tadi,,si Joe bagitahu mak aku ada mak kepada kawan Aiman nak jumpa Aiman sebelum sesi sekolah agama petang ni..kita namakan kawan Aiman tu sebagai G la eh..
apalagi,,gelabah la mak aku kan..

Jo:ma,,ada mak kawan aiman kan,,nak jumpa Aiman kat skolah agama nanti
mak:pesal?mana mu tahu?
Jo:Aiman la bagitahu
mak:Aiman buat ape sampai mak budak tu nak jumpa?
Jo:Aiman pergi maen kelas sebelah pastu kawan dia tulis nama tuk dibagi pada cikgu sebab pegi maen kat kelas orang lain.tapi budak tu pun pegi maen jugak.Aiman pun cakap nak tulis nama dia jugak

adik aku si Haikal cakap budak tu memang manja..balik nangis and bagitahu mak dia la kot..dia maen jugak tapi nangis plak bila orang nak report..tah pape ...hahaha
lepas si kepoh Jo bagitahu mak aku,,mak aku pn panggil la Aiman..nak tanya perkara sebenar
pastu bapak aku macam terdengar la kan..bapak aku pun ape lagi..mula la sibuk nak tau..bapak aku tanya Aiman tapi cam biasa la,,adik-adik aku bukan jenis yang suka mengadu..hal sekolah,,kami setelkan sendiri..chewahhh..bunyi macam sungguh matang plak..
Then,bapak aku pun cam paksa2 mak aku bagitau

papa:mu buat ape Aiman?
Aiman:(senyap membisu buat2 xtahu padahal takut nak bersuara)
mama:ada mak kawan dia nak jumpa..(penceritaan semula kes aiman maen kt kls sebelah)
mama:kalo mak dia nak jumpa mu,,mu cakap kat mak dia,,mak mu nak jumpa mak dia
Aiman:(langkah selamat,,senyap je)
papa:mu cakap kat bapak dia,bapak mu nak jumpa bapak dia
Aiman:tapi bapak dia dah meninggal..ada mak dia je
semua:kahkahkah..(terus suasana yang tegang mengendur..hak3)
HAHAHAH...adik aku pun,,pegi menjawab lak..dah tau budak tu xde bapak..duk diam2 jela..sibuk nak bagitau..hilang fokus bapak aku nak marah...

ala,,budak tu pun,,gembeng betol(sekarang ko tau kenapa aku nak bagi initial G saja..G for gembeng..hak3).hal kanak-kanak pun nak report kat mak..tak rock betol
adik aku cakap..kalo mak budak tu datang pun,,dia bukan takut..dah perkara betol kan,,nak takut ape

si debab Aiman ni,,jangan dibuat maen..penah waktu dia darjah 3(sekarang darjah 5),kat sekolah agama,ustazah dia rotan dia sebab maen dalam kelas padahal dia xmaen pun.kawan2 yang maen xkena rotan..ape lagi..mengamuk la si debab ni..habis dia terbalikkan meja and gigit tangan ustazah tu..hahahha..samseng la adik aku nih...malu akak tauuu.
tapi kan..ada satu benda ni ,,boleh dikira sifat terpuji dia la..kalo dia salah,,ko nak rotan,dia hulur je tangan.tapi kalo ko hukum dia dengan benda yang dia xbuat,,ha,ko terimalah balasannya..penah tahun lepas dia belasah classmate dia, siap hempas budak tu atas lantai sebab budak tu pukul dia..adoi,,samseng tahap ape adik aku nih?hahaha..ni bukan samseng la..mempertahankan diri..

xpe2..aku sebagai akak,,sangat kagum ok.kalo ko ada masalah kat skolah,,setelkan secara kawan2..xmaen la nak report2 kat mak n ayah..kami matang tahu?kita buli balik sape buli kita!!!hahahaha

p/s:adegan2 yang tidak seswai,,jangan tiru...

2 comments:

na-bi-lah said...

haaa comelnye aiman.....heheh..bagus pertahankan diri jgn biar kena buli

jau said...

hahahha..ni mmg jenis aiman xkesah