BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jan 27, 2011

pantai lagikan berubah

cuba bayangkan
hari ni kita sempurna dengan segala pancaindera
tapi tiba-tiba esoknya,,
segala nikmat yang Allah pinjamkan tu,,
Allah tark balik tanpa bagi petanda awal
mampukah kita redha?
mungkin ramai yang akan putus asa mahu pun pasrah
tapi untuk jadi hamba yang redha?
aku pun tak tahu aku mampu redha ke tak bila menghadapi situasi macam tu

senang bagi kita semua untuk cakap
"redha je,,pasti ada hikmah disebaliknya"
ye,,semua ada hikmah
cepat atau lambat
semua orang tahu tu
dan semua orang pasti tahu dialog tu
tapi
bila kena batang hidung sendiri,,
mungkin kita akan berterusan marahkan Tuhan
susah kot nak terima hakikat..

pada masa tu,,
sokongan dan doronggan semua pihak je yang mampu
membawa insan yang putus asa ke jalan Allah kembali
aku harap,,
kalau aku adalah insan yang ditarik nikmat oleh Allah,,
korang semua sudi untuk menjadi pembekal semangat itu
kerana aku punyai jiwa yang sangat lemah tanpa kamu semua
aku tahu aku tak setabah itu..

p/s:hargailah semua yang kita miliki..tidak salah mencari beyond our needs tapi hargailah..MENGHARGAI dan BERSYUKUR..

No comments: