BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jan 6, 2011

kenapa selalu insaf kejap je?

ni bukan nak cakap pasal orang lain
ini sendiri punya cerita

selalunya aku akan diselubungi keinsafan lepas
1)diberikan motivasi tak kira la oleh kosultan yang diupah oleh skolah,,motivasi pagi kat dalam tv atau pun sebarang ceramah dalam tv mahupun radio

2)lepas tengok cerita yang penuh pengajaran selalunya pasal anak derhaka,,Islam dipandang rendah oleh kaum lain,kehebatan Islam,,tros berkobar2 semangat dalam diri tuk jadi manusia lebih baik

3)rakan-rakan keluarkan perkataan yang baik2 bila chat di fb,ym and skype..terutamanya rakan2 yang kuat menyetan waktu zaman skolah but then sekarang dah insaf

4)bila musibah melanda orang sekeliling

5)baca blog yang berunsur nasihat tapi tak berjela2 sangat..contohnya blog ini..
sangat best bagi aku..sempoi je..walaupun ownernya lelaki tapi sering memberi peringatan kepada muslimah

tapi kan..
selalunya insaf tu kejap je
tak bertahan lama mana sangat pun
lepas tu menyetan balik

bila aku baca blog pun aku boleh rasa insaf,,
membuatkan aku berfikir,,
hasil tulisan kita mampu mempengaruhi emosi,,pegangan orang lain,,
so,,APESAL AKU SUKA MENULIS BENDA YANG LAGHO DAN TIDAK BERMANFAAT?
rasa macam dah banya dosa aku sebarkan melalui alam maya ni

oleh itu,,alangkah baiknya para bloggers sekalian,,
menulis perkara2 yang bermanfaat
kita kan cepat lupa
kalau baca satu blog,,keinsafan boleh bertahan satu hari,,
apa salahnya bloggers menulis berkonsepkan kebaikan
bukan la aku maksudkan wajib tulis hadis bagai setiap entry
tapi kalau boleh,,gunakan bahasa yang baik dan bukannya mencarut
sebab aku sendiri akan jadi suka mencarut lepas baca entry mencarut..

ni aku baca entry keinsafan,,terus timbul insaf
thanks kepada blogger tersebut
gigih aku duk stadi entry2 beliau
hahaha

diharapkan korang pun dapat menegur aku bila aku buat silap
aku hanya insan biasa yang xlepas dari sifat gedik,menyampahkan dan poyo
sentiasa la ingatkan aku ini
tegur aku jika kau silap
aku takkan marah kalau kena dengan gayanya
aku dah siap sedia dengan hati yang lapang untuk menerima teguran korang

p/s:maaf kepada rakan2 yang aku pernah marah sebab tegur aku..time ti jahil lagi..sowrie ye dear=)

No comments: