BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jul 6, 2010

nasib kurang baik

perjalanan nak blk u hari ini penuh dengan liku la wei

DI BALING,KEDAH
1)turun je bas dari rumah aku,aku pun turun la untuk beli tiket ke Alor Setar
tengah mamai-mamai tu,salah kaunter bas la plak kan..malu siottt

2)bila dah pergi kaunter yang betol,aku dengar pak cik tu kata sebelas setengah..aku pn"hah?sebelas setengah?dah naek eh pak cik?"
pak cik tu pun angguk je..aku pun hulur la 12ringgit..skali pak cik tu amik sepuluh ringgit je..
la,sembilan setengah ke..aku ingatkan sebelas setengah..aiyakkk..

ALOR SETAR,KEDAH

1)nak naik bas pukul 2.15,tak masuk hostel aku plak..
kena la tunggu bas pukul 3.15..

2)aku menunggu bas dengan sabar sambil makan roti.sambil2 makan roti,mata pun melilau
sekali aku terpandang seorang perempuan pakai topi dan baju ungu..dia hisap rokok..eii,,macam2 sangkaan buruk dalam kepala otak aku
aku tengah nak suap cebisan roti yang terakhir,tiba2 ada satu suara menegur"amboi,makan sorang naa".
terpinga2 aku sambil cari mana suara tu datang
aku angkat je kepala perempuan baju ungu tadi betul2 menempel duduk sebelah aku..GULP!
nasib baik ada plastik roti kat tangan aku.ada jugak alasan nak bangun kan.aku pun cepat2 pergi buang sampah dan duduk jauh sikit dari perempuan tu walaupun masih sekerusi.3biji beg aku menjadi pemisah antara kami..fuhhh
dia borak2 ngan aku tapi ko tahu jela muka aku yang tak pandai menipu ni..tak boleh langsung aku nak buat muka mesra.dalam kepala aku"ish,perempuan ni nak ape dengan aku?dia pelacur ke?remaja yang rerlibat dalam masalah sosial ke?"
takut dowh..datang2 je terus duduk sebelah aku..aku pun perhatikanla dia dari atas kebawah..tangan dia ada panau
kaki dia ada kudis..
terdetik dalam hati aku,"eii,,macam mana kalau dia ada HIV?dah la tadi bersentuh dengan aku"
dia cakap dia budak matrik.matrik sungai petani.amik kos untuk jadi doktor,umur 21
eii,,nak menipu aku la tu.
ko hengat aku ni bengap sangat ke.
mana ada matrik sungai petani.kalo ko budak matrik,ko akan cakap ko amik sains hayat,bukan cakap kos untuk jadi doktor.budak matrik umur 21?eii..tipu2
tapi aku angguk2 kan aje.malas aku nak layan
lepas tu dia tanya aku ada pakwe tak
haishhh..pehal tanya pakwe2 plak..nak suruh aku jual pakwe aku kat dia ke?
astagfirullah2..stop jauhariatul..stop it
nasib baik ada pakcik2 datang melayan dia lepas tu
aku ni tak habis2 tengok jam
bila la bas nak sampai..penat aku duk berdoa suruh bas datang cepat..takutnya aku ko tahu..
perempuan tu plak duduk borak macam2 ngan pakcik2 tu..
siap nyanyi2 lagu goyang inul,lagu hindustan,lagu thailand pun dia nyanyi,lagu melayu lama2,lagu BI tak rasanya..aku tak fokus sangat sebab duduk menyumpah dalam hati kan..hahahahha
setelah lama perempuan baju ungu tu borak2 ngan pakcik tu,,dia pun blah
lepas blah,pakcik tu buat kesimpulan perempuan tu gila meroyan
tengok muka,gaya cakap sekali imbas,tak macam gila pun
tapi kalau dah dia cakap banyak2,ko pun akan syak dia gila
so,,aku pun buat kesimpulan dia gila
TAPI
bila aku dah naik bas,aku nampak perempuan tu dengan seorang budak perempuan darjah 5 atau 6..
aku jadi konfius balik..
dia ni gila ke tak?
kalau dia gila apesal ada budak kecik ikut dia?
budak tu kemas je pakaiannya..takkan la gila
aku perhatikan je perempuan tu sampai bas aku bergerak
dan sampai sekarang aku tertanya2,
PEREMPUAN TU GILA KE TAK?

UUM
masuk je dalam kampus UUM
bas tu dinaiki oleh makcik2 cleaner
semua cleaner tu india
dalam bas tu dipenuhi oleh indians
4 orang je Melayu dalam tu
-drebar bas
-konduktor bas
-budak laki uum
-DAN AKU!!!!
aku sorang je perempuan melayu
nasib baik aku pakai tudung hitam
takde la ketara sangat aku ni berbeza
aku rasa macam aku alien
aku tak faham sepatah haram pun ape yang diorang cakap dan aku rasa pening
macam duduk kat INDIA ko tahu

p/s:banyak lagi perkara yang berlaku..tak sanggup aku nak taip..sengsara hati dan otak aku duduk bermonolog dalaman sepanjang perjalanan untuk sampai ke UUM..besar sungguh dugaan

No comments: