BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Aug 11, 2011

isu semasa

sejak bulan puasa ni kan
selalu je kita dengar pasal keracunan makanan
yang terbaru ni pasal budak mati lepas makan sate dan ABC yang dibeli di bazar ramadhan

awal ramadhan dulu ada la menteri-menteri bahagian kesihatan ni pernah nasihat
dia suruh orang ramai berhati-hati ketika membeli makanan di bazar
dikhuatiri tidak bersih sehingga menjejaskan kesihatan
waktu aku dengar berita tentang pesanan ikhlas menteri tu..
aku macam tertanya-tanya,,
serius ke masalah keracunan ni sampai menteri nak bagi pesanan-pesanan segala?

lepas beberapa hari puasa,,
ada kawan aku muntah sejurus siap berbuka
ingatkan indigestion sebab makan banyak and minum air banyak
kot-kot la tak hadam kan
lepas solat maghrib,,
dia dah mula cirit-birit sampai keesokan harinya
tu pun sebab makan makanan yang dibeli di bazar

tiap-tiap hari ada je kes keracunan makanan sejak bula puasa ni
jadi,,
kalau anda ada masa,,
ape salahnya masak sendiri di rumah
kalau tak tahu,,
google je
video memasak pun ada
zaman canggih kan sekarang

oleh sebab itu,,
semalam,,
terhasil lah benda di bawah ini
hehehe


lepat pisang!
tak susah pun nak buatnya
pi la google resipi dia sekarang!
boleh la buat juadah berbuka hari ni
huhuhu


tengok le cara aku bungkus
tak market langsung
tapi mak aku kata tak pe,biasa la baru first time buat
ni memang 100% aku yang buat
takde pertolongan dari mak aku pun
mak aku cuma tolong beli bahan and cari daun pisang je
hahaha

biar external look dia buruk,,janji bersih kan
kita buat sendiri,,
kita tahu la tahap kebersihan dia
boleh makan tanpa ragu-ragu okeh

oleh itu,,
boikot bazarrr!!!!
hahaha
tak la..
bukan la boikot,,
tapi time nak beli tu tengok2 la sikit
cari yang bersih
jangan main bedal ikit nafsu je
kelak badan yang merana
ewahhhh..
hahaha

5 comments:

Anonymous said...

jau, pos ke rumah aku boleh?

-ali-

na-bi-lah said...

k.bel lagi selera mkn yg msk sendiri,
pergi bazar takde nafsu pon.
tp kalo kt umah leh la, klo dok uum mcm mana nak masak sendiri kan :(

jau said...

ali:blh,,aku pos resipi tuk ko,,nk?hahaha
kak bell:p bazar beli buah2 blh le..kalo lauk2 ,,ayah jau xmkn yg bazar2

Anonymous said...

kalau stakat resipi, baik tak payah. baik ko share kat sini jaa. bukan aku tak baca pun.

adakah. :p

jau said...

ko byk demand plak an ali...