BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Nov 12, 2010

perlu lah kannnnn

alahaiii abang TM

hari tu,,
aku pergi kat TM
nak bayar bil streamyx..
tapi sebelum tu,
aku tanya la abang tu
pesal aku punya bil telefon tu kira dua kali
dah bagi bil telefon
tapi dalam bil streamyx pun kira lagi sekali

lepas tu,
beliau explain la kenapa
aku pun,"ooooo...."
itu jela yang mampu aku respon
tapi..
yang tak tahannya..
aku tanya pasal bil aku dikira dua kali je
tapi dia punya rajin,,
sampai explain dekat aku
caj paggilan tu apa..
oi cik abang..
aku takde la bengap sangat sampai dia explain macam ni
"ha,caj paggilan ni adalah caj yang dikenakan bila cik telefon"
harus la kan dia explai sampai macam tu skali
eh,,tolong la paham..
muka aku ni nampak sangat ke mundur dari segi IT ni?
hhahahaha
lawak la abang tu
nasib baik ko hensem
nak maki pun tak jadi ;)

aduhai akak tempe oiii

semalam
mak aku suruh beli tempe..
aku pun terkedek-kedek la pergi kan
dengan bangga nya ,"akak, nak tempe satu!"
akak tersebut membalas,"satu je?"
aku:"a'a..satu je"..
dalam hati dah menyumpah-nyumpah..pekak ke hape?ke saja nak perli aku sebab beli satu?
lantak ko la kak
mahal la ko punya tempe
singgit lima kupang tseketul
dulu aku duduk kat johor,,
50sen je satu..
ahahhahaha

ala,,benda kat atas tu bukan point utama
sini kita cerita the real point
lepas tu,
akak tu berkata,"masak esok tau.Jangan bubuh dalam peti"
aku pun"ha?"
beliau pun ulang balik ayat tadi
tapi aku tak puas hati
aku pun tanya balik,"memang kena masak esok ke?"
dia pun angguk
aku tanya lagi"masak hari lain tak boleh?"
dia geleng yang memberi maksud tidak boleh
aku pun berlalu dengan rasa pelik yang masih terbuku di fikiran

Then,,aku tanya mak aku pesal plak kena masak esok
mak aku cakap"dia baru buat kot..tak jadi tempe lagi la ni"
aku dengan rasa hairan pun berkata,"tak masak lagi?nanti kita goreng,masak la"
aku pun duk bersoal-jawab dengan mak aku agak lama sebab aku tak paham
yela,,pehal plak kena masak esok
suka hati aku la nak masak bila-bila pun
rupa-rupanya,
sepatutnya akak tu kena bagitahu aku ayat macam ni
"dik,esok baru adik boleh start masak tempe ni..hari ni tak boleh lagi"
baru la aku paham tanpa ragu
akak tu pun..
ish..ish..ish
hihihihihi..

No comments: