BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Nov 11, 2010

kuSANGKAkan ikan rupa-rupanya...

semalam papa baru pulang dari pulau
tak perlu kot stakat ini cerita pasal pulau ni
laen kali kita buat entry lain untuk pulau itu..(padahal kecik hati sebab tak dapat pergi)

kepulangan beliau diiringi dengan keropok lekor
bising-bising la adik-adik laki aku duk berebut makan
berebut siapa paling banyak dapat makan
lepas tu,,adik aku Aiman si gemok datang ke dapur
suruh aku dan mak aku tengok ape dalam keropok lekor dia
mak aku pun korek-korek la keropok tu
haaa...
ambik ko!
seekor lalat wa cakap luuu
SEEKOR!
memang siap lengkap dengan sepasang kaki,sepasang mata dan lengkap dengan sayap
pakej seekor lalat la

eiii yew,,kembang tekak den nengok nya
sebelum tu aku pun makan
aku nampak jugak benda warna hitam dalam keropok tu
tapi aku ingatkan ikan
so,,aku makan jela
maklum la,,
benda hitam dalam keropok lekor aku tak selengkap macam adik aku punya
keropok tu seolah-olah
senang cte,tak boleh panggil keropok lekor dah
kena panggil lalat bersalut tepung ikan
eiii...serabai punya keropok!

akibat dari itu,,
semua family aku duk rasa loya dan kegeli-geleman
semua pakat duk meludah
hahahaha
sehinggakan,,
sandwich yang aku buat pun adik-adik aku tak makan
dyorang masih geli dan terbayang-bayang lalat tu
ko bayangkan,,
sedangkan sandwich itu telah dimasak oleh kakak yang jarang-jarang mencemar duli untuk menjadi kuli buat sandwich untuk mereka ini masak sehabis sedap pada malam itu,mereka tetap takde desire nak makan
padahal,,dyorang la pelahapnya bila den masak..selalunya lah
kesian plak aku tengok muka adik aku pucat tahan loya
dan kesian jugak pada aku sebab sandwich aku buat tak habis...T_____T

p/s:hati-hati bila anda makan..tengok betuul-betul dulu baru masuk mulut..

No comments: