BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Nov 9, 2010

kantoi lagi..

hari ni kali kedua kantoi
dengan cik fain
kantoi tak stadi
macam mana beliau tahu aku tak stadi?
mesti la sebab aku online
hahahaha
2 hari berturut-turut bertembung di YM
cis..cis..cis..
padahal hari-hari aku janji nak study
last-last tipu dan pujuk diri sendiri
tidak ketinggalan aku turut goda diri sendiri dengan berkata
"takpe,,esok aku stadi la"
padahal,,esok pun ulang ayat yang sama jugak
pastu duk mengeluh and kalut-kalut mengadu dengan sahabat handai kata aku takut
takut nak exam
cakap je takut tapi tak pernah ada inisiatif untuk capai buku dan baca
isk..isk..isk

bila study kan,,
kejap je satudy nya
lepas tu kantoi
ada ke patut aku baca buku setengah jam
tapi akibat dari study yang tak seberapa tu,,
aku tido 4jam kemudiannya
gila tragis
padahal kalau online seharian pun takpe
tak penah pulak mengantuk!
dasar syaitan banyak dalam diri
(ceh,,salahkan setan plak..)
"penuh dengan alasan la manusia ni", rungut setan dalam hati.

lagipun,,banyak dugaan la kat rumah
macam mana la aku nak mula study

baru je nak study,,adik bukak tv tengok cte bes la plak
hati pun berkata
"ala,,join kejap je"
kejap-kejap pun mesti la sampai habis cerita kan
yang tak tahan,tengok cerita hindustan
paham-paham ajelah brapa banyak masa aku buang..

lepas dah tengok cerita,,
adoi,,mengantuk la plak..
tido la dulu kejap..
nanti aku stadi la..

bila bangun tido,,
mak ada masak sedap
uii,,tak boleh tahan ni
kena makan,,nanti menyesal

siap je makan,,
berkobar-kobar aku nak study
skali mak kata
"kata nak pergi beli barang,papa nak g pekan tu,,kalau nak ikut,g sembahyang cepat!"
hmmmm
sampai ke petang baru balik umah kalau keluar dengan baapak aku

bila malam..lagi la macam-macam
nak makan,
nak tengok berita,
nak tengok cerita,
nak online
nak baca novel
cukup pakej untuk aku habiskan waktu malam aku

begitu lah rutin untuk hari seterusnya
so,,dengan dugaan-dugaan ini
aku memang perlu kumpul semangat yang banyak baru boleh stadi kat rumah
kadang-kadang kalau dah cukup bersemangat,
siap sedia dengan buku segala
siap berkurung dalam bilik,
jauhkan diri dalam laptop
dah baca doa belaja dah pun
tiba-tiba,,
tuk..tuk..tukk..
"buat ape tuuuu?",mak aku bersuara sambil menjengah kedalam bilik seraya duduk atas katil aku..
lepas tu,bapak aku plak datang
"duk bercerita mende nih?"
tidak cukup dengan itu,
datang la 3ketul adik laki aku
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!

begitulah berakhirnya hari-hari saya dirumah
harap maklum
kawan-kawan jangan sibuk duk gatai mulut nak tanya
"dah habis stadi ke jau?"
aku sepak jugak kang
hahahaha

No comments: