BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Aug 13, 2010

terawih dulu,terawih sekarang

tajuk ini bukan la bermaksud cara sembahyang terawih dahulu dan kini berbeza
cuma aku nak ceritakan kisah sembahyang terawih zaman muda-muda dulu ketika di asrama penuh
dan kisah terawih kini di universiti

dulu
memberontak dengan warden terutamanya ustazah sebab paksa2 orang sembahyang terawih

kini
baru sedar,sebab paksaan ustazah dulu la saya pandai sembahyang terawih sekarang.saya rasa berterima kasih pada ustazah sebab paksa kami sembahyang terawih dulu..rindu saat2 itu

dulu
selalu je mengomel dalam hati waktu sembahyang terawih apesal tok imam baca surah

panjang2.

mentang2 la dia duduk bawah kipas,baca surah taknak habis satu juzuk pulak kan

untuk setiap rakaat.

ketar kepala lutut nak boleh siap 2rakaat sembahyang..

kita yang kat belakang ni,,
macam dah banjir..menitik2 peluh..baju tu boleh perah tau bila lepas

sembahyang..
jahat kan aku.
kadang2 aku sampai pikir,,nak tutup je kipas tok imam tu..

biar dia

rasa ape yang kami rasa..baru dia tahu nak baca surah pendek2..

aku rasa aku tak dapat pahala

mana pun sembahyang terawih dulu..
yela,asik mengomel dalam hati je..

oleh itu,aku rasa ada

baik nya tok imam baca surah yang tak panjang mana.
baru la boleh menarik perhatian warga

muda untuk lebih excited ke masjid bagi menunaikan solat terawih iaitu satu2 nya solat sunat

yang exclusive sepanjang tahun..solat sunat yang tiada dalam bulan2 lain

kini
mengomel jugak kalau tok imam baca surah panjang..hahahha..cuma kini aku selalu cari port bawah kipas supaya hati tidak mengomel dan solat tidak menjadi sia2(mudahan-mudahan kan)


BERSAMBUNG....


p/s:nantikan kisah budak2 nakal terawih ketika zaman asrama ini bersambung di episod seterusnya =)

2 comments:

Anonymous said...

kisah budak nakal?
jau ke budaknyer,haha

jau said...

ala,,pesal anonymous?letak la nme...huhuhu
nak tahu jau ke sape..kna la bce nx episod..