BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 1, 2011

kenduri la lagi

perghhh
aku tak paham la pehal musim raya2 ni la orang nak buat kenduri kawen
tunggu la cuti sekolah lain kali
tau tak jem kalo musim raya
kita tak pegi kang,,
sibuk nak putus sedara la ape la kalo kita tak pergi an

lagi2 kenduri kat kelantan
dah tau kelantan ni memang jem gila2 musim2 raya
tolong la bersabar
buat jela kenduri time cuti lain kali

kalau kelantan ni ada lebuh raya ala2 KL
jalan 4 lane tak pe la jugak
ni semua jalan satu lane je untuk sehala


kerajaan negeri pun tak reti2 nk improve jalan raya di negeri sendiri
padahal dah tau rakyat dia ramai merantau cari rezeki di negeri orang
sebab di negeri sendiri takde peluang pekerjaan

punya la jem sampai aku sempat update blog sementara nak tunggu kereta gerak..

kata raya untuk erat silaturrahim
dengan budaya ziarah-menziarahi
kalau macam ni rupa jem nya..
bukan stakat xdapat menziarah,,
tapi dapat dosa berbakul-bakul plak sebab duduk menyumpah dalam kereta kan
harap2 ble aku dah ada cucu nanti keadaan di kelantan akan berubah la
kalau aku nk berharap kelantan berubah waktu kelahiran anak aku kang
jadi tekanan plak pada kerajann negeri kan
hahaha


ok la,,kalau tak jem dah
aku nak p daftar jadi pengundi la..

No comments: