BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Apr 27, 2010

I'm survivor!!!!

"nnt ko smpi kul bape?"
ces,,baru je ak melabuhkan punggung dalam bas dah tanya aku sampai kul bape
"xtau.aku baru nek bas,,tp bas xgerak lagi.aku kt a.star dh ni"
ni balasan dari adik yg budiman

dua tiga saat kemudian lagu yunk berkumandang
papa is calling
bapak aku plak kol tanya jadi ke x pegi penang
"jadi pa,,ni duk dalam bas dh ni"

sejurus aku melabuhkan punggung dalam feri plak
mama is calling
"sampai mana dah?" "dalam feri dah,ma" "uish,cepatnya..nnt turun feri along amik ke dia suh naek bas?bahaya la sorg2"

alahai,,rilek la Along,papa dan mama
bukan 1st time la saya pergi bergonjeng berseorangan
xkan nak bawak rakan2 kot
orang len pun nak balik rumah masing-masing
dari sintok,kedah ke penang,,bukan jauh mana pun
bergerak dr sintok pukul 8.45pg
turun dari feri 11.45 pagi
dekat je ah
dulu aku travel dari johor ke kelantan sorang2 xde pe pun
dah la time tu kecik lagi
skg dah dewasa,,xyah riso sgt ye
because I'M SURVIVOR!!!
hahahah

cara-cara untuk naek feri
sejurus turun dari bas kt butterwoth,,naek jejantas(ada signboard,,jgn kalut)
jangan lupa sediakan duit syiling RM 1.20
jalan je ikut jejantas tu sampai jumpa penghadang cam tempat buh tiket LRT(tapi ni bubuh duit syiling)
pastu berjalan je la menuju ke feri
then,,pilih tempat duduk yang berkenan di hati


ni cerita aku nk naek feri(Aplikasi dari teori yg aku bagi tadi)

turun je bas,,aku pun mengangkat beg aku walaupun beg itu beg roda.hal ini kerana hujan
aku pun terkedek-kedek la menelusuri jejantas
xtau kenapa aku berjalan dengan cool nya
sedang aku naek escalator,,ramai gila budak PLKN dari arah bertentangan(senang je nak cam dyorg.budak pakai uniform biru...hahaha)
"hai dik,,nak pegi mana",salah seorang dari mereka berkata-kata
amboi ko budak,,xsayang mulut ka
aku ni akak taw
bukan adik
podahhhh!!!

then,,ble smpi tempat penghadang tu,,aku nak ubuh la syiling,,skali pk cik yg jaga kat situ kata kena bratur bli tiket
aiyooo...macam2 la,,dah la aku 1st time naek feri dengan sekeping badan(slalu naek feri beserta kereta skali)
then,,aku tengok semua orang berlari-lari
ada sorang pak cik ni(pak cik ke atuk aku xsure),dia bawak seorg budak perempuan dalam umur 5tahun,,dia berlari-lari dengan lajunya dengan budak tu
pastu ada sorang mk cik india yang menjinjing beg besar pun lari-lari jugak,,dah la dah tua..kesian je
tapi aku sorang je berjalan macam itik pulng petang
dalam hati aku "eh,,pesal semua orang lari?memang kena berlari ke?xpela,,lari la sikit..malu plak bila xsama ngn orang"...hahahah

feri gerak cam siput je..xlaju cm biasa..maybe sebab baru lepas hujan lebat kot,,ombak besar,,kena bawak slow2
memang laut agak bergelora tapi x rasa teroleng-oleng pun
xmacam naek feri g langkawai
feri ke langkawi,,kalo ko mabuk laut,,xyah naek la wei
ko boleh rasa ombak tu gerak2
lagi2 ble dekat ngn magrib,,memang ombak kuat..pening je rasa

nanti bila aku nak balik nnt aku amik gambar tayang kat korang ye
suasana dalam feri
tadi aku xambik gambar pun sbb tadi mamai2 lagi...ahhaha

ha,,ko taw sbb apa semua orang lari nak naek feri?
bukan sebab nk berebut seat tapi sebab takut terlepas feri la.
kalo terlepas,,ko kena tunggu setengah jam
ko ingat feri tu nak tggu ko?
hahahah
ni akak aku la yang cakap
ooo..baru tahu(ini je yang mampu aku tuturkan)


ok,,,bermula la saat tuk bersuka ria..
PENANG,,,I'M COMING!!!!!!

No comments: