BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Apr 22, 2010

exam is disaster?

memang
memang disaster kalo tanya ak soalan nih..

eh kejap..tengah azan...jap lagi aku sambung...

wah..cm dh lama gila tak menyonteng kat sini...
dah 2 hari berturut2 aku duk conteng kertas exam
sungguh sengsara wei ble kena exam hari2
dah la subjek yang kena hafal sebijik2
memang tak boleh blah ar..
ada ke patut setiap inci notes tu kena hafal
memang xleh pikir logik tuk jawab exam nih..
disaster...disaster..

ok,,kelmarin aku exam retorik perundangan dan perbahasan
ni la satu2 nya exam essay yang berbahasa melayu
gila lama xbuat essay BM kn ,,tiba2 je kena mengarang
amik ko,,ada jugak ak tershortform dalam exam
aku kata subjek ni susah,,ada org kata
"ala,BM je pon..ape yang susah sangat"
wah3..ko pandang rendah ye
memang la BM
kalo gaya bahasa pon dy tanya
berikan contoh tuk tautologi,tautotes,epizuekis,eufemisme,eponim,kiasmus
dan banyak lagi,,haaa..ko tau ape sume tu?
itu gaya bahasa ye
zaman skola kita belaja anafora,simile,metafora
skg amik ko,,tah benda2 je
ok,,tutup kesah semalam

sekarang kisah hari ni plak
exam legal skill and research methodology
ni pun sengsara..
bapak ramai nya budak law x tdo semalam duk menghafal benda alah ni
tapi ak tido la
aku takut blank dlm dewan exam...(padahal memang kaki tido)..hahaha
dalam dewan exam tadi kan
aku tengok dak2 ni kejap2 angkat tangan
kejap2 angkat tangan mintak extra paper
pesal aku x angkat2 tangan lagi weh?
aku siap boleh termenung sejam sblm tamat exam lagi
apa org laen jawab?(ni yang buatkan aku terskodeng dak cina sebelah aku ni)
teringin ak nk tau apa la yg dyorang karang
panjang berjela2
pesal jawapan aku pendek je
orang len tulis ape sebenarnya
cuak je ak
buat aku rase nak nangis je
tapi lantak la
stakat tu je yang ak tau (xreti nak carut lebih2)
naseb bek answer booklet ak xkosong je
ada la jugak panorama tulisan atas kertas tu..huhuhu

konklusinya..exam smlm dan hari ni sangat menguji
kewibawaan aku sebagai seorg pelajar ye
ni baru sem 2,,dah rase bukan maen disaster lg
nnt final year,,mau nya x bercakap aku ngn sume orang
duk gila menghafal segala jenis act,,section and nama kes
oleh itu,,,korang jgn la bagi anak korang amik law kalo xnk bagi dyorang sengsara time exam
sepertimana yang aku lalui ,,,hak3
tapi kalo bukan musim exam,,kos law ini memang heaven
ko g dengar je ape lecterer bebel
ko nak tido pon boleh..
ko nak g shoping slalu pun xpe
sbb bukan ada keje skola kira2 pon
hahahhaha

baeklah,,sekian tuk kesengsaraan hari ini
mari kita bersengsara tuk 24 haribulan plak
exam management..18 bab..
sila bagi cadangan,,macam mana ak nak baca 18 bab sblm 24 haribulan
sila2..bagi idea bernas...

sebarang cadangan boleh la di pos ke alamat berikut...

-
-
-

hahahaah

No comments: