BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Oct 14, 2010

tak elok masuk ikut pintu belakang


korang pernah dengar tak pantang larang ni?
zaman2 skolah le kengkawan duk bawak propoganda ni
aku tertanya2 jugak apa relevannya tak boleh masuk kelas ikut pintu belakang

kalau masuk umah orang,,memang la tak manis maen terjah masuk guna pintu belakang
ini kelas
apa yang tak elok nya?
lagi2 time cikgu takde dalam kelas
apa dosa guna pintu belakang?
kalau tak boleh guna,,baek tak payah buat pintu kan
apa guna jadi pintu kalau stakat nak tutup je
sama jugak macam apa guna jadi bas kalau aku kena duduk tercatuk dalam tu sampai 5abad tapi tak gerak2 setelah kelas kansel...
tak gitu?

tapi hari ini baru aku tahu kebenaran para sahabat dan orang2 tua yang pernah berkata
"tak elok la masuk ikut pintu belakang?"

setelah bertahun-tahun berlalu baru aku dapat kesedaran diri kata2 ini sesungguhnya benar
peristiwa apakah yang memberi impak yang sungguh besar sampai aku percaya dengan pantang larang ini?
yang sekaligus membuat aku percaya dengan pantang larang ini?

hal ini kerana,,
aku dengan bangganya pergi kelas awal
masuk2 kelas,,
ada beberapa orang sahabat je
duduk lama sikit,,
aii,,pehal takde orang sangat ni
mana semua orang pergi
ku bermonolog sendirian

tidak lama selepas iti,,seorang kelasmate pergi keluar kelas
S**t!!!
KELAS KANSEL!!!
ini lah pengajaranyya
lain kali msuk la ikut pintu depan
kau masuk ikut pintu belakang
patut la tak nampak notis kelas kansel
dah notis tu ditampal kat pintu depan

cinabeng,,cilaka semua adA..
Apesal aku tak tengok notis tu tahun depan je?

p/s:jangan ingkar terhadap pantang larang nenek moyang...mereka kan dah terkena dulu dari kita..sebab tu mereka buat pantang2 itu supaya kita tidak terkena sepertimana mereka kena..hahahha..sila la bersangka baik dengan pantang larang nenek moyang selagi tidak bertentangan dengan tuntutan agama...

No comments: