BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Apr 24, 2014

tak sealiran

kita ni kerja dari pagi sampai ke petang
kadang-kadang dekat maghrib baru sampai rumah
tiba-tiba ada spesies cikgu bukak topik kawen
layan kan aje

tanya beliau,"ramai tak kawan-kawan batch yang dah kawen?"
aku pun jawab la tak pun,masing-masing tengah sibuk
maka beliau membalas,"oo,,senang la,takde la terasa kan"
aku yang sedang makan nasik dalam keadaan mengantuk itu terus rasa nak marah
hellooo,,ko tengok muka aku ni stok-stok suka dengki kat orang ke?
aku teros balas,"nak terasa ape,keluarga lain-lain,mampos dia la nak kawen ke ape"
haaaa,,mula la nak berangin badan aku nih

aku ni banyak lagi masalah duniawi yang memerlukan otak dan hati aku bekerjasama dengan baik
tak dan la nak guna otak untuk berdengki atau iri hati kat orang
sejahat-jahat aku,
tak pernah terlintas eh nk iri hati kat orang
lagipun,, ko ingat aku tak laku?
hahahaha

macam-macam la masyarakat ni
pening nak melayan
jadi loyer,depa tanya tak takut ke sebelah kaki masuk neraka?
hmmm,,sebenarnya makcik2 sekalian ni lagi kejam
loyer takde la kejam mana kalau setakat bela orang yang pada pandangan makcik tu bersalah
kalau nak dibanding dengan makcik,makcik ni pembunuh
membunuh jiwa anak-anak muda macam saya

sebab tu orang cakap diam lebih baik
kalau nak dijawab semua tohmahan masyarakat yg tak pernah fikir perasaan kita anak muda yang sedang bergelut untuk hidup,boleh gila kita
kalau takdak iman,
dah lama semua anak muda ni gila
dengan masalah duniawi yang sungguh berbeza dengan zaman unviersity,
dengan hutang ptptn lagi
hahahaha

maka,
sebagai anak muda yang sedang mencari haluan hidup,
guwa pejam mata,pekakkan telinga je
nak amik semua ke hati,
guwa tak mampu
silap-silap hampa jumpa guwa kutip tin tepi jalan pakai bungat kat telinga
nauzubillah

No comments: