BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Apr 13, 2014

lawyer

sampai ke hari ini aku tak merasakan diri aku seorang lawyer
sebab i'm not a lawyer yet
masih dalam proses hendak menjadi lawyer


tapi kebelakangan ini
jiwa aku mula merasai profession ini
bila every week mohon reman dikurangkan
every week mengadap muka OYDS yang pelbagai bangsa
mengadap inspektor dan sarjan yang pelbagai ragam

bila reman 4 hari berjaya dikurangkan kepada dua,
aku gembira
bila reman 4 hari hanya dikurangkan kepada 3 aku tak gembira tapi aku bersyukur
at least i do something for the OYDS
bila jumlah jamin dikurangkan kepada just RM1000,
aku rasa gembira macam nak melompat-lompat
tapi bila dapat kurang hanya sampai RM1500 pun dah rasa kembang kuncup hidung

bila deal dengan inspektor hensem lagi kembang kuncup hidung
dengan hati sekali kembang mewangi
hahahaha
gatai
tapi ada inspektor panggil aku puan loyer,
kuncup sekejap hati yang kembang tu
puan?rasa tua ok
tapi nasib baik inspektor hensem,
dimaafkan..hahahaha

tapi bila ko get involves dalam satu-satu kes from the very beginning,
ko la yang tiap-tiap bulan pergi untuk case mention,
ko la yang buat hujahan
tiba-tiba dapat result kes tu kalah
kecewa siot
bukan kecewa sebab hakikat client tu tak salah
tapi kecewa sebab kalah
tak boleh terima ah kes kalah
rasa loser siot
hahahaha

btw,aku semakin menyukai bidang ini
kalau dulu orang tanya best tak belajar law,
aku tak tahu nak jawab ape
kalau hari ini orang tanya best tak bidang law,
i know how to answer the question
i ada banyak cerita menarik yang boleh digebang
yang hanya budak law and budak chambering je tau
i mean selain dari cerita magistrate cute la
hahahah

No comments: