BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Apr 11, 2014

Jangan hanya mengadu domba

aku rasa aku selalu je perbesar benda yang tak menyenangkan hati aku
contohnya bila marah,tak puas hati,sakit semua gebang kat orang
tapi time Allah bagi kesenangan pada aku takde plak aku nak gebang
macam tak adil kan

bila sakit hati,
bukan main cot cet cot cet mulut ni
bila dapat rezeki yang baik,
tau pulak duduk diam
tapi tak ucap syukur pun

sekarang dah duduk diam diam
istigfar lebih sikit
baru sedar
disamping ujian-ujian yang Allah bagi
sebenarnya banyak je Dia permudah urusan aku
tadi duk cot cet cot cet elaun tak naik
tiba-tiba ada rezeki firm lain mintak attend client diorg,
and duit upah tu,bos bagi kat aku
alhamdulillah

tadi duk pening fikir nak beli baju untuk kenduri kak dayah,
untuk kenduri kawan,
tiba-tiba ada orang bagi baju yang dah siap
dari butik pulak tu
alhamdulillah

padahal banyak je Allah permudah urusan aku hari ni
tapi tak sedar
sebab dah ditutup dengan perasaan kecewa dan amarah dengan dugaan kecil yang Allah bagi
ampunkan hambaMU yang kerdil ini Ya Allah
tu la,jarang nak bersangka baik dengan Allah
astagfirullah..

No comments: