BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 2, 2010

jom buat facial!!!

ha,,sminguu je lagi nak raya kauuu
boleh dah ni sta buat facial
"ko buat facial jau?OMAIGOD..OMAIGOD!!!"
hahahahha

ko percaya ke cakap aku?
g saloon pun baru pernah sekali seumur hidup
ada hati nak cerita pasal facial2 yerk

alah,,
aku wat facial kat umah aje
malas la aku pergi saloon
lambat bebenor prosesnya
pastu,,hasilnya takde la meletopss mana pun

meh sini aku ajar wat facial tradisional kat umah
pakai je semua bahan masakan mak kau
jimat duit ekau
tak payah nak bayar saloon beratus-ratus hinggit
ko simpan je duit tu buat belikan jam fossil untuk aku..
lagi bermakna
hakhakhak

1)rawatan rambut
-ko rembat je limau nipis mak ko kat dapur
-belah dan seterusnya perah untuk ambil air nya
-lepas tu tapis air perahan tu,takde la rambut ko penuh dengan sepah2(orang putih paggil sacs tak silap aku) limau tu
-pastu,,lumur la kat kepala kau.kompem wangi dan licin rambut ko disamping kelumumur dikepala ko akan menggelupur lalu blah meninggalkan kepala..

2)rawatan kaki
-ambil asam keping dan asam jawa bubuh dalam baldi yang berisi air
-pastu rendam la kaki ko
-buat tiap2 hari baru berseri kaki ko..
-jangan ko buat sehari,pastu salahkan aku bawak ajaran sesat
-ingat!kita buat apa2 mesti istiqamah dan konsisten,baru jadi

3)rawatan muka
a.pakai bedak sejuk
-malam2 sebelum tidur,pakai bedak sejuk ni..murah je kau..tak bankrup nya kau kalau beli bedak sejuk ni ha
-nanti bangun pagi muka kau rasa licinnn je

b)asam jawa
-ambil asam jawa dan bubuh air sedikit(air tu biar jadi pekat,,senang sikit nak tempek kat muka)
-pastu tempek la kat muka dalam 15minit
-kalau ko buat selalu,boleh hilang parut2 kat muka(maksud aku selalu kat sini bukan la bermaksud satu hari tu ko buat 20 ke 30 kali..kira nya,,konsisten mengikut hari la)


ok,stakat ni jela home facial dari aku
aku bagi banyak2 kang,,
ko malas plak nak baca

p/s:sila konsisten dan istiqamah..jangan tiru seperti aku.semua benda aku nak jadi dalam satu hari je..tapi itu semua hanya angan2..

No comments: