BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Mar 24, 2014

Jangan Engkau Lupa

kesengsaraan kita hari ini mungkin satu kebahagian bagi orang lain
mungkin mereka tidak senang duduk selama ini memikir ikhtiar utk melihat kau susah hari ini


tapi tidak mengapa
aku percaya pada Yang Di atas Sana
mungkin gundah aku hari ini,tapi laknat kau hari esok

mungkin amal aku tidak cukup untuk berdoa kemusnahan engkau
tapi aku percaya kepada hari pembalasan
mungkin enkau menang hari ini
tapi tidak di hari akhirat

Jangan engkau lupa bumi ini bulat
mungkin hari ini engkau diatas
tetapi esok belum pasti

engkau sangka aku akan musnah meratap nasib merayu kepada engkau
tetapi aku semakin hari semakin kuat
akan ku lawan
tidak akan ku tunduk terhadap tipu daya engkau

mungkin bunyinya seperti perempuan tidak waras
perempuan yang tidak boleh menerima ketetapan Ilahi
tapi itu hanyalah amarah seorang hamba yang imannya lebih nipis dari kulit bawang

sesungguhnya aku percaya kepada kebesaran Allah Yang Maha Berkuasa

No comments: