BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 24, 2012

trip ke Penang hanya RM100

ini bukan iklan
aku tak niaga benda-benda travel ni
ni cheq nak haba berdasarkan pengalaman cheq la
*dan2 tuka loghat..betoi ke tak entah

ok,trip kami 3 hari 2 malam
termasuk makan segala dah seratus hengget ni
kami pergi 3 orang

untuk tol dan minyak kereta kami share RM23 seorang
minyak kereta kami isi RM40 cukup sampai balik ke sintok

sampai je Penang, kami pergi rumah P.Ramlee
masuk free je

lepas tu kami menuju ke Bukit Bendera sebab tak jumpa jalan ke hotel
so,kami beli la roti dan jajan utk makan..
lapar kot,dari pagi tak makan
hahaha
roti + twieties =RM 3.40

di Bukit Bendera kena bayar parking RM2
tiket naik train RM 4 kalau ko tunjuk student card
kalau tak,RM8


then, kami pun cari la hotel yang kami idam2 kan iaitu hotel continental
steelah berpuluh kali pusing pusat bandar baru jumpa
ni bukan exaggerate tp kebenaran
RM118 dan free breakfast utk 2 orang
towel disediakan,aircond ada,tv ada
view mengadap laut
memang berbaloi-baloi ah
sebabkan kami 3 orang,kami kena bayar extra charge utk breakfast iaitu RM 13.90

lepas check in,kteorg mandi,solat bagai
then,kteorg pergi jenjalan
mula-mula pegi makan di padang kota lama dulu

 mee udang ni kawan aku yang makan, RM 8
aku makan pasembor dengan dayah,RM14
so, RM 6.50 sorang
tapi kami makn 3 orang baru habis
tamak --"
aku minum air tea o ais, RM 1.30
tapi aku takde duit 30sen, aku hulur duit RM 2,orang tu kata takpe dan dia amik singgit je
so,total aku makan, RM 7.50

lepas makan,kami try masuk fort cornwallis
entrance fee RM2

  
selepas itu, kami ke perangin  mall
den capai la jugak sepasang kasut dan satu bijik tote bag
dan sebagai penutup hari pertama kami di penang,
kami ke Fullhouse di Penang Time Square

makan lagi *facepalm*
aku order wedges dengan lemon tea
sekali dengan tax, RM15

bukti pergi fullhouse
ko bergambo la sampai pengsan
then,balik hotel,tidoq

pagi esoknya,kami breakfast kat hotel je
kata free
kami melantak sampai sejam
makan secukupnya
cover skali untuk lunch
pukul 9.45 a.m kami ckeck out

maka,mula le merayap ke pinang peranakan mansion
padahal sebelah hotel kteorg pun ada mansion
tan sze mansion ke ape tah
yang kaler biru tu rumah dia
entrance fee RM15
mahai
so,kami pi pinang peranakan mansion
entrance fee RM10
amik gambo sampai penuh memori card alang2 dah bayo mahal kan


 memang besar gilos rumah ni
naik penat aku bergambo
after that, kami ke pasar chowrasta
beli jeruk
parking kena RM3

aku beli 4kg jeruk
aku tawar harga dia,dapat la RM 29
pastu akak tu bg free jeruk campur dalam paket kecik yg harga RM 4 tu

then,our last destination is Queensbay
memang besar tapi line celcom bengong dalam tu
tak best sangat pun
aku musykil apa yang orang kemaruk nak g ueensbay sangat2
tapi aku sempat la angkut 2 helai seluar
kahkahkah
dan,aku makan prawn mee di food court
RM5.90 tapi lepas tax Rm 6.25

next entry la aku buat kira-kira
kalau korang tak sabar sebab nak g penang dalam masa terdekat
ko kira sendiri
den sibuk sikit sekarang ni
ni pun  sebab kelas malam den kansel
boleh le buaty entry untuk hampa
kuikuikui

No comments: