BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Oct 27, 2011

jatuh bas

hari selasa hari tu
aku balik rumah
biasa la
orang duduk kat hulu
kena naik bas lompat2 baru sampai rumah

disebabkan budak uum memang pantang tak balik rumah kalau cuti
maka,,
sangatlah penuh bas mara liner yang nak ke alor setar
disebabkan itu,
aku dan bazla kena berdiri dekat tangga
akulah orang yang terakhir muat masuk bas
maka,,
aku la yang berdiri paling dekat dengan bas

oleh kerana alor setar itu amatlah jauhnya dari sintok,
aku menyandar la pada pintu bas
letih kot berdiri
sampai je changlun,
tanpa bagi hint,
pakcik tu buka pintu
maka,,
nak jatuh la aku kan
semua orang pun terkejut
dan tindakan refleks mereka menyebabkan mereka cuba halang aku dari jatuh
sempat la aku berpaut pada bazla
dan ada sorg budak laki dkat dengan aku pun cuba selamatkan aku
dan cubaan mereka berjaya

beberapa saat lepas selamat,,pakcik bas gerak bas ke depan sikit
tanpa ku duga
pakcik tu buka pintu bas lagi sekali tanpa hint
maka jatuh la aku dari bas
terkejut beruk semua orang
aku lagi la terkejut
rasa macam nyawa di hujung tanduk
nasib baik tak kena rempuh dengan kenderaan yang datang dari arah sisi
perghhh
maut betul2 hampir dah
terkejut jugak la aku
nasib baik la semayang subuh pagi tu

No comments: