BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jun 13, 2014

ko kerja apa?

bila soalan ko kerja apa dituju khas buat aku
aku akan terpinga-pinga dan terkelu
otak ligat berfikir,apekah jawapan yang harus aku berikan
nak kata dah kerja,aku belum kerja
nak kata tak kerja,aku ada je benda untuk dikerjakan during weekdays
nak kata prektikal,prektikal aku dh hbs tahun lps dan aku dah konvo dah pun

kadang-kadang otak aku malas nak berfikir panjang, tangan malas menaip panjang,dan mulut sudah letih untuk explain what is chambering all about
tak larat nak explain pada orang ape kejadah chambering tu
maka aku ambil langkah mudah,
aku kata aku tak kerja,duk tunggu nak jadi surirumah
hahahaha

tapi selepas itu telinga aku letih dengar bebelan orang
katanya belajar susah-susah,kerja la
tak payah nak kalut nak kawen
aku nk tergelak sebenanrnya dengan nasihat tu
orang tak tahu aku macam nak mampos hadapi cahambering
dengan segala macam jenis exam,training,dock brief,talk dan sebagainya
belum masuk bab kena courtesy call dengan judge,kena maki dengan  sarjan haktuih
kena soal macam2 dgn OKT gila
kena lecture dengan loyer dan judge tua
sobsss

tapi aku letih untuk explain kepada satu dunia pasal hal-hal di atas
kalau orang bidang law bertanya, i will tell the truth
kalau non law people, i will just say
1)i tanam anggur
2)tak tahan dengan dunia pekerjaan
3)nak rehat puas-puas
4)tunggu orang pinang and jadi surirumah je
hahahha

bukan nak discriminate,
but i am damn tired lah explain pasal chmbering ni
status dia tergantung antara study and kerja
dah macam roh tergantung antara langit dan bumi sebab ada buat jahat semasa hayat pulak
hahahhaa *merepek,teruk punya analogy

kenapa posting bagi cikgu glamer dan semua masyarakat tahu apa kejadah kah posting
dan semua masyarakat tahu apa benda housemanship tu (btol ke eja housemanship mcm ni)
hatta makcik-makcik kat kampong yang tak sekolah pun tau
tapi kenapa Chambering ni tak se glamour posting dan housmanship
i letih tau nk bagi pemahaman pd masyarakat
rasa nk berbuih mulut ala-ala ikan kena tuba dah aku ni

btw, aku berharap sangat zmn anak aku nanti warga law tak mengalami kesukaran utk explain psl chmbering dh
bila sebut chambering,semua insan tahu apo bondo chambering tuh

No comments: