BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Feb 3, 2015

Proses untuk longcall part 3

Tadi aku dah taip tapi lupa save
Ni taip kali kedua,so,makin pendek la kot penceritaan aku

Ok,kita sambung kisah semalam
Sejurus pulang dari kl,pagi rabu aku balik taiping
Sampai taiping aku fotostat semua documents dari borang 1 sampai borang 8,buat cover letter dan hantar pada mahkamah taiping
Mahkamah taiping akan emel tarikh longcall yg diorg beri pd aku kepada mahkamah kl
So that mahkamah kl blh keluarkan notis perbicaraan
Hari khamis baru aku dapat extract notis perbicaraan,pastu aku cepat2 kurier ke 3 bodies iaitu bar council kl,AG putrajaya dan perak bar di ipoh
Lepas dah hantar pada 3 bodies tu,aku kena tunggu letter of no objection daripada diorg
Kalau depa ada bantahan,ang kena buat pembetulan
So,leceh la cerita dia

Sementara tunggu letter of no objection,aku buat la kad jemputan,ucapan untuk mover aku pastu aku pergila jumpa judge magistret semua untuk hantar kad jemputan
Lepas tu p anta plak kad jemputan tu kat semua firm sekitar
Dalam masa sama aku g hantar semua document dan ucapan yg perlu di baca oleh mover aku depan hakim khamis mggu depan nya
Mover aku senior lawyer nama mr.yap
Cari mover pun penuh drama jugak sebab nak jadi mover kena practise as lawyer more than 7years
Lagipun akhir tahun,ramai senior lawyer cuti
Mr.yap je available
Tu pun berkali-kali g pekan nak setelkan hal kad jemputan tu

Lepas majlis longcall,kena buat kenduri atau omputih kata refreshments to follows lepas majlis sarung robe pada i
So,hal catering pun cheq kena settle by this week
Sebab isnin slasa next week nya aku cuti dan takde di taiping

Hari jumaat aku call putrajaya tnya terima tak borang2 aku.dia kata blm lagi.suruh aku call balik hari slasa sebab isnin dia cuti.hmmm
Aku nk longcall khamis tu kot
Pastu call lagi 2 bodies tnya terima tak
Sama la jwpn dia,follow up mggu dpn.hmmm
Pastu perak bar kalut suruh aku call depa,ingatkan ada bantahan,rupanya nak cakap jangan lupa hantar satu salinan afidavit prnyampaian pada diorg
Ye,aku tahu la

Hari isnin dan selasa aku cuti sebab pergi interview kat putrajaya
Nanti la aku cerita pasal interview2 dalam slot lain
Balik je hari rabu tu aku hantar letter of no objction pada court,pada mover aku
Dan bersiap sedia untuk majlis longcall esoknya

Orang pakat duk kata tahniah,mesti best sampai tak boleh tido
Bagi aku biasa je
Takde perasaan pun
Sebab lepas longcall kena keje macam biasa jugak
Ok,majlis longcall,aku sambung lagi ek
Majlis longcall harus la panjang
Kena buat entry lain

No comments: