BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Feb 2, 2014

kelantan darul sejuk beku

hari jumaat lalu,aku balik kampong
kampong mana lagi kalau bukan kelantan
dekat gerik panas mentari memancar-mancar
sampai sempadan kelantan,fullamakkkkk..kabus tebal tuuuuu

sampai rumah nenek dah tengah hari sebab berhenti shopping kat rantau panjang dulu
ewahhh,,guna term shopping kau! macam banyak duit je an
padahal membeli beberapa ketul barang je

bila tiba kat rumah nenek,dengan bongkaknya aku tanya akak dan nenek"kata sejuk,panas je kelantan ni"
tunggu malam ni and pagi esok,kata akak dan nenek

bila tiba waktu malam,
eh,tak payah tunggu malam,petang pun dah sejuk weh
malam tu aku tak mandi pun..hahaha tak senonoh

pagi esok lagi la sejuk
pastu,aku dengan bangangnya pergi beli nasi naik motor
rasa nak tercabut muka hoiiii
tiba-tiba rasa kedai tu jauh gila
menyesal pulak tak naik kereta
on the way balik,nenek aku duk nyembang ape tah,aku tak layan
gigil la hoi,tak larat aku nak berkata-kata
nenek aku sedap la duk menyorok belakang cucu dia yang gempal ni
terhalang la dari udara sejuk

pukul 8.30 pagi pergi pasar besar kat pasir mas yang terletak kira-kita 30 minit dari rumah
dengan selamba,tak mandi..hahahha
alasan?Sejukkk ahhhhh
sepanjang perjalanan pergi dan balik tak pasang aircond
bila berhenti,bukak pintu kereta,terasa angin sejuk menampar muka
rasa macam kena kejutan elektrik
ok,memang sejuk macam cameron;nampak je ada cahaya mentari,tapi angin yang dibawa adalah angin sejuk

itu jelah laporan sejuk dari kelantan..huahuahua
balik gerik,tros rasa macam weird bila tido malam tak sejuk
hahaha poyo gila padahal balik kelantan semalaman je

ohh ya,sekarang trend skirt,baju and shawl corak baju askar
nak beli tapi takdak duit
aku mintak nenek aku punya dia tak bagi
menyesal pulak tak curi..hikhikhik

2 comments:

NADIA vs BERON said...

nape x jumpa kau pung kt rntau pnjg? haha

jau said...

ko pegi hr ape?aku pkul pg hr jumaat tu dh terpacak kat rntau panjang sampai tgh hari